Főoldalra

utolsó 3 hsz

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • Corry: @VIC20: Csatlakozom. Volna tényleg mondóka, mert gyakorlatilag minden össze lett zagyválva, néha... (2013.09.11. 19:20) Tényleg kevés?
  • VIC20: Hát, akkor béke poraidra, Malacz. Jó volt olvasgatni az írásaidat. :( (2013.07.23. 10:00) Tényleg kevés?
  • Utolsó 20

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Eddigi posztok

Agyzaj

Szeretek tanítani...
Néha öröm, néha kín, és valamikor egyszerűen csak vicces... Az iskola a storyk kifogyhatatlan tárháza, az oktatás pedig mindig van annyira nyavalyás, hogy vitatémát adjon. Szóval ez egy tematikus blog a tanárságról, a tanításról.

facebook

dinamika

Friss topikok

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • malacz rezignált: @aDingo: :))) Személyeskedő logikája, amivel győztesnek hozza ki magát, remek hangulatba hozott.... (2013.05.14. 09:38) Játszani is engedd!
  • latin szerelő: Másképpen megoldva: Két idő van: a "most" és a "régen". Most András X éves, Béla (70-X) éves Rége... (2013.02.08. 15:59) Törd a fejed! 3.
  • Én is akarok kommentelni: @malacz69 rezignált: Nocsak! Végre valami előrelépés, hogy a jogászok sem fizetnek ha itthon mara... (2013.01.03. 06:16) Orvosképzés, ahogy én csinálnám
  • Netuddki.: @malacz69 rezignált: Baromság! Nyilvánosság, átláthatóság, nyomon követhetőség, személyi felelőssé... (2012.07.31. 12:14) Kettő az egyben: pazarlás és pénzhiány

szavazás;-)

Malacka jó fej blogger?
Hát persze, tök fej!
Óóó igen, igen-igen!
Faja fickó, yesss!
Oui, oui, oui, oui.
Miazhogynagyonis!
  

Játszani is engedd!

2009.09.23. 19:30 | malacz rezignált | 24 komment

Címkék: büntetés modernitás jutalmazás diákjog

Sokat fejlődött liberalizmusban és modernitásban a szekszárdi "elit" középiskola, a Garay János Gimnázium. Két-három éve még előírták, hogy a szoknya és a rövidnadrág hossza térd alá érjen, a zselézett vagy melírozott haj pedig olyasminek számított, mint a hajszál a levesben: ha észrevették, kiemelték, mint nem odavaló gusztustalanságot...

De ma már nem ilyen idők járnak, szelídült a rendszer. Ám ez még korántsem jelenti azt, hogy kezét hasán összefogva, negédes tekintettel sétálhatna körbe ombudsman uraság, miután tájékozódott a dolgok állásáról, s a diákjogok maradéktalan érvényesülését elkönyvelte. Bizony mondom néktek, fejét csóválósra, tekintetét szúrósra formálná néhány agyament helyi szokás, ha tudomására jutna. És hát hadd jusson, ezért ez a poszt is.

A bajok gyökere, hogy a vezetés úgy fogja fel a szerepét, mintha egy elit magániskolát irányítana, ahol nem feltétlen érvényes minden szabály úgy, mint az állami/önkormányzati pénzen fenntartott közoktatási intézményekben. Az elit iskolában lehetnek szigorúbbak a szabályok, mert az egy zárt klub, ahová nem muszáj tartozni, s ahová az nyer csak felvételt, aki teljesíti a feltételeket, és elfogadja a még oly szigorú működési elveket is.

Elfogadja például azt a törvénytelenséget, hogy bár lenne joga 11-esként előrehozott érettségit tenni a májusi vizsgaidőszakban, ám ezt az iskola nem engedélyezi. "Vagy októberben, vagy kuss! Nem kavarunk bele a végzősök letisztult menetrendjébe!" Valami ilyesmi lehet a háttérben. Szóval, értem ám én, hogy miért csinálják, de talán mégsem az iskolairányítás kényelmi szempontjait kéne a diákok érdekei és a törvény fölé helyezni, hanem ellenkezőleg.

A másik ilyen vadhajtás az, miszerint a 3,50 átlag alatti nebulókat eltanácsolják az iskolából. Bekéretik a szülőt, és megteszik a "jószándékú" javaslatot. Persze tudják, hogy ki nem rakhatják a "rosszul" tanulót, de képzeljük csak el a 3,45 átlagú gyerek helyzetét azok után, hogy szüleit behívták, az ukázt leosztották, ő pedig ennek dacára maradt. Nos, nem lennék a helyében, és talán mások sem... Nem elég, hogy megalázták, de még - mivel ellenállni merészelt - lágyan és finoman alá tesznek. Talán még meg is buktatják, hogy távozási vágyát fokozzák. Na jó, ez azért erős lenne, túl gonosz feltételezés, bevallom... Csakhogy, mi van akkor, ha éppenséggel a kiebrudalandó gyermek az osztály közösségi motorja, vagy éppen egy zseniális tehetségű énekes, verselő, atléta, zenész, etc... Hát csak az az érték, ha jó az átlagod? Miféle ragyás szemlélet ez a korszerű oktatás hamvas testén?

És nehogy azt higgyük, hogy ezzel vége az átlaggal zsarolásnak, mert sítáborba is csak az mehet, aki 4,00 felett teljesít. Mert miért is? Ne mehessen az a kitűnő sportoló, aki mellesleg remek síelő is, és taníthatná a társait, csak mert 3,92 lett? Kivesz az észből ez a földhözragadt, teljesítményhajhász szemlélet. Az egészséges életmód egy kiérdemelendő valami, nem pedig egy elérendő cél? Hogy is van ez?

 Tessék már felébredni, kedves Kollégák, tisztelt Igazgató Asszony: más érték is van a világon, mint az effektív tárgyi tudás. Az ember valamivel tán mégis több, mint egy számítógép, mely információkat tárol és logikai feladatokat old meg. És egy iskolai vezetést nem pusztán az egyetemre felvettek számaránya, vagy az érettségi átlagok minősítenek, hanem az is, mi az a plusz emberségben, tisztességben, emocionális képességben kompetenciában, amit hozzáadott értékként magával visz a ballagó diák.

Bookmark and Share
       

A bejegyzés trackback címe:

https://agyzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr881401929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó estét!
Szép gondolatok:)
Aki a Garayba akar menni az ezekkel tisztában van szerintem, meg kell egy ilyen is a városban ha már rendes magán suli nincs.
Ismerek egy pár gimist innen, a bőrük nem ér 50 fillért, mert 30 ezerért kell cipőt venni, meg a tengelici kolbász töltő "fesztiválon" annyira be kell rúgni hogy úgy vigyék ki az autóhoz, ja meg a Promiba kell járni minden reggel cigizni, délután átöltözve fetrengeni a fűben:)
Valahogy nem áll összhangban a suliban való szabályrendszer, meg a diákok viselkedése szabad idejükben, kicsit egymás irányába kéne mennie ennek a kettőnek.
szóval, ebben az oskolában (is) csupán osztályoznak, de nem mérnek?
és az onnét kikerültek vajon mit tudnak?
akik a varázslatos minimális átlagokat (valamely jutalomért) (valahogyan) összehozták - tudnak is, vagy csak jól vissza tudják ismételni az "anyagleadótól" feléjük ömlesztett matériát?
rengeteg kérdőjel, kérem, és még mindig messze nem tettem fel minden kérdést.

nem lehet, hogy az iskola ma sem arról szól, hogy ténylegesen "tanuljon", akit oda felvesznek?
Eh, egyszerű irígységgel vegyes tehetetlenségi panaszáradat!
Nézz már körül!
A lányod blogol, a skacok sunáznbólák, téged bármikor tetoccsantanak...
Na, jó: igazán megbeszélhetnéd a kolleganőiddel ezeket a problémákat...
Papírlopásgátlás a fénymásolóból...kódszám az indításhoz...
Cigányok lettünk a saját hazánkban...
Üdv.:
rabszolga
"sunáznbólák, téged bármikor tetoccsantanak"

ez, hogy lett?!
Ejha...embernek lenni, az emberséget észrevenni sokkal jobb, én is így küzdöttem le az elitgimiben a 4,5 alatti hiányomat...És voltan tanárok, akiknek ez számított, a mai napon is jó szívvel gondolok rájuk, az egyikkel még a mai napig is levelezem...Kerek a világ.
"Korszerű oktatás hamvas teste" - ez remélem ironikus volt.

Mellesleg az eredmények (felvettek aránya, átlagok, diákok későbbi karriere) az elit iskolákat igazolja.
Jó reggelt!

@Kovi01:
Találtam egy-két videót a neten, amik arra vallanak, amiről írsz. Hát persze, hogy ők is csak ugyanolyan kamaszok, mint máshol. Különben rengetegszer megtapasztaltam, h semmilyen össszefüggös nincs az eszesség és a jóemberség között. Sokszor jobb érzés bemenni egy butácskább osztályban, mert valahogy a tanulók mégis sokkal jobb arcok, jobb emberkék.

És bizony, ha egy okoska gonosz, az százszor veszélyesebb bír lenni, mintha egy butuska...

-------------------------

@forgó hangszóró:

Vannak eredményeik, de országosan nem annyira kiemelkedő, mint ahogy magukra tekintenek kissé elszálltan. Annyira azért nem ütős... sztem.

@abandi:

Az irigység valóban megvan, főleg a koruk miatt, meg hogy nem ébrednek valszeg úgy, mint én ma: migrénes fejfájás enyhe hányingerrel... brrrrrr...

@Letícia-Charlotte in SBp:

Tképpen a jó tanulóknak még jó is lehet a rendszer, de STOP: elit gimit nem így kell csinálni. Nem úgy, h ha mondjuk 11. év végén nincs meg a megfelelő átlag, akkor három év után elküldöd a gyereket, aki ott már egy közösség masszív tagja. És nem is sítábor megvonással.

A bejövetelnél kell szűrni, kiváló tanárokkal dolgozni, minél kisebb létszámú csoportokban, sok szakkörrel, sok felvételi/verseny felkészítővel.

Ez így, ebben a formában nemcsak erőszakos, hanem sztem törvénytelen is. Nem hiszem, h ezt az eltanácsolósdit támogatná az ombudsman.

--------------

@Horka:

Igen, irónia.

Hát a statisztikai adatok vmit tényleg igazolnak, de az emberséges, humánus iskolát biztosan nem. Elit iskola kell, de csak úgy, ha az emberileg legitim módon valóul meg.

-----------------------

Érdekes, h senki nem reagálta le azt a nagyonis diákellenes dolgot, h nem akarják engedni az utolsó előtti évfolyamosoknak az előrehozott érettségit májusban, pedig ennek nemcsak emberi oldala van, hanem olyan is, h akkor sokkal sikeresebb lenne az összérettségi, hiszen az előrehozott érettségikkel elérhető, h a későbbiekre kevesebb tárgy maradjon vissza, így azok még eredményesebb vizsgák lehessenek. Viszont most októberben még nyilván nem tudnák olyan jól megírni, felelni, mint 11. év végén.

Üdv. mindenkinek!
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:

Még valami:

Ez a poszt nem az elitiskola-ellenesség himnusza akart lenni, oh nem! Hanem annak megéneklése, hogy miképpen nem szabad a kívánt, szent célt elérni.

És ne feledjük, abban az iskolában vagyunk, ahol olyan vaskalapos a vezetés, illetve a tanári kar egy része, h még 3 évvel ezelőtt is tilos volt a térd feletti szoknya vagy a melírozott haj.

FONTOS: vizsgáljuk meg egy másik szempontból!
Bekerül faluról egy hhh-s, de legalábbis hh-s cigány gyerek. Tele van tanulási nehézséggel, ismerethiánnyal. A 9. év végére néhány 2-el és bukás mentesen eléri a 3,4-et. Miért is akarjuk őt kirúgni? Miért is nem hiszünk benne, abban, h még többre is képes?
Mi más ez, ha nem szegregálás!

És a művészeti vagy sport ágazatokban zsenik, de tanulásban kevésbé jeleskedő gyerekekre miért is ne lehetne büszke akármelyik suli?
Hány neves színész vallja utólag, h ő bizony rossz tanuló volt. Ma pedig a volt iskolájuk hencegve emlegeti föl, h bizony Színész Óriás Béla az ő sulijukban koptatta a padokat.

Szép napot!
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:

Malackám,

azért arra kíváncsi lennék, hány roma gyerek jelentkezik egyáltalán, vagy jár ebbe a fennhéjázó suliba...

Valóban elképesztő, amiről írsz...
És teljesen igazad van, amit a szelekcióról....

Egyébként hogy tehet ilyet a vezetés? Hogyan jönnek ahhoz, hogy verdiktet mondjanak pl. egy elsősről, aki lehet, hogy a nyolcadikból hozott jó átlagát, az új kihívásokban csak mondjuk 3,45 átlaggal bírja abszolválni, de bőven benne van a lehetőség, hogy a rákövetkező évben már simán felzárkózzon?!
Felháborító, embertelen eljárás!

Az érettségi kapcsán, önkényeskedésük tényleg csak kényelmi szempont lehet, nem nagyon van más, elfogadható magyarázat...
Rájuk egyébként nem vonatkoznak a rendeletek?

Szerintem a szülőknek kéne észnél lenni, és protestálni!
Persze a Szülői Munkaközösség érdekérvényesítése olyasmi lehet, mint a szakszervezetek, konvertálhat a nullához...

Érdekes volt, amit Kovi írt, bár nem törvényszerű, de simán belefér a képbe.
Gondolom, a rájuk erőltetett, a kamaszoknak természetellenesnek ható vasfegyelem pattanásig feszült szelepjei nyílnak ki ilyenkor...

A sulibéli divatbemutatókról, a ruházatról most csak annyit, ott már rég nem az a kérdés, hogy az kurta-e, vagy sem, inkább az, ki-kiket és milyen menő cuccal tud "felülöltözni" !
A szülő meg beledöglik a versengésbe...
Na ebben látnék rációt! Itt pölö. nem ártana valami egységes fegyelem, legyen az elit, vagy nem elit iskola.

Egyébként az elit gimiknek anno - Jóanyám is ilyenbe járt, láttam a fotóin, milyen elegáns volt - volt saját profilú egyenruhája, amit az odajárók büszkén hordtak, mindenki tudhatta, hogy ők annak a sulinak a diákjai.
Tehát én ezt nem tartanám ördögtől valónak...
Az én unokatestvérem még évet is ismételt ebben a nemes intézményben.
Most szégyellje inkább vagy legyen büszke rá?
(Igaz, 38 éve történt az eset...)
Elképesztő az egész, a többiek talán nem középiskolai tanárok és nem tudják mi az előrehozott érettségi, nálunk az osztályokhoz simán hozzácsapják a 11-eseket, kis plusz tervezés a sulinak és előny a diáknak.
Amíg az iskola (és az igazgatók, tanárok) sorrendje a felvettek % ától függ, fenntartó, társadalom, média eszerint értékel.
Ki értékeli azt, ha egy butuska,ámde lusta és motiválatlan, nehéz szoc.helyzetű , viszont sokat hiányzó diák szakmát szerezhet az iskolája, a tanárai, szakoktatói segítségével? talán pár év múlva az érintett, és talán meg is köszöni négyszemközt.
Ami a külsőségeket illeti.a középiskolákban manapság bármilyen extrém megjelenés mehet, jogában áll mindenkinek úgy hülyét csinálni magából ahogy csak akarja, az után jön a pofon az első állásinterjún ahol vagy elküldik vagy a "kispolgári" megjelenést kérik a munkábaállás feltételül.
@IZs:

"diák szakmát szerezhet az iskolája, a tanárai, szakoktatói segítségével?"

Hogy mennyire igaz!

Mintha ez szempont sem lenne....No és persze, büszkélkedő (versengő) statisztika se készül róla, róluk...
Pedig megkockáztatom, a szakmunká(s)ra sok esetben jóval nagyobb az igény, mint némely jól csengő diplomá(s)ra!

Arról már nem is szólva, hogy előbbiek akár esélyesebben is indulhatnak - pont a kereslet miatt - a nagybötüs életben való startnál....
De hát ugye szét kellett barmolni a szakmunkásképzést is!

A rendszerváltás előtt bizony voltak szakmunkás képző intézetek, ahová igen, a valóban szerényebb képességű nyolcadikosok jelentkeztek, mert szüleik felismerték kvalitásaikat ( vagy épp jól tudták, végzetesen lusta gyerekükből ki nem lehet verni majd egy ettől magasabb szintet )és egyébként is, szar eredményeikkel csak erre tellett. Passz.

Nem szépítgették, nem hívták ilyen-olyan gimnáziumnak, csak mert az olyan jól cseng, itt ma mindenki elvégezhet egy középiskolát.
Frászt.
Akik oda jártak, lettek ácsok, kőművesek, asztalosok, vagy szakácsok, fodrászok, tudták, hol a helyük, de ebben képesek voltak később megtalálni a számításukat.

Az igaz, hogy "csak" a szakmát tudták mélyebb szinten elsajátítani,
de azt legalább igen!
Mert nem kellett egyszerre megfelelniük a számukra amúgy is magas gimnáziumi színvonalnak+szakmai tárgyaknak, pláne, hogy az okítás ez utóbbira volt kihegyezve.
Most meg nyomatják azokba az árnyékos fejekbe az olyan ismereteket, amik azonmód, ki is röppennek onnan, pláne, hogy ezek többségére az életben nem lesz szükségük!

Ne legyünk álságosak.
Sok gyenge(+lusta) diák kerül ezekbe a szakiskolákba, ahol - ha jól rémlik - az 5. év az, ahol rámennek ténylegesen a szakmára.
Addig meg végigkínlódják ők is, meg a tanárok is azt a 4 évet, de kérdem én, minek?
Egy általánosban végig kettes tanulóból itt sem lesz szalonna, vagy max. csak az.
Vagy ne mondjunk le róluk, mert esetleg "rájuk ragad" valami a középiskolában?
Hát jó, megengedem, hogy igen, legyünk tanult nemzet!

Csak tanáraikat sajnálom.....

Ps.:A "rendszerváltás" előtti szakik azóta sem lóbálják otthon a lábukat, mert van munkájuk dögivel, dacára annak, hogy őket csak 3 évig képezték, de azt tényleg a tanult szakmának szentelve, ( mellesleg ott is voltak gimnáziumi tárgyak, de nyilván kisebb óraszámban, és elvárásokkal ) és megkockáztatom, semmivel sem hülyébbek, mint a maiak, akik jobbára csak ugatják a szakmát, mint ahogy a gimi egyéb tantárgyait is, a törit, magyart, matekot, stb-t.
Aki sokat markol, keveset fog...[ Bár ha e régi igazságot a szocik képesek is voltak nem egyszer megcáfolni, azért esetünkben sztem megáll!:)]

Nem vitatom persze, hogy akadnak közülük kivételek, akiknek ez úton is kívánok sok sikert az egyetemhez!:)
Kedves Hölgyi! volt még egy kategória, akiknek a szülei nem tudták vagy nem akarták 16-17 éves kor után eltartani a gyereküket, vagy csak szükség volt a keresetükre, 3. évben sokan teljesítménybérben dolgoztak a gyakorlati helyként is működő nagyüzemben.Persze közismereti tárgyakat is tanultak, a vizsgán is vol ilyen tárgy, és volt érettségi utáni szakképzés, orvosi műszerész, fogtechnikus, szerszámkészítő. Most talán ismét változik pár dolog a szakképzésben , de nem igazán remélem, hogy akik a mostani ostoba rendszert kidolgozták, megtáltosodva valami jót találnak ki. A szakiskolákban dolgozókat pedig megint nem kérdezi senki. A főváros meg gyönyörűen szétverte a szakoktatását a "szakma mentes szakközépiskola"agyrémének bevezetésével
Valóban elképesztő, ugyanis sok olyan dolgot olvastam, ami nem igaz. Kezdjük azzal, hogy 3.5 alatt nem tanácsolják el a diákokat, és ez 100%, ugyanis van olyan ismerősöm, aki tavaly végzett a gimiben, és 3.5 alatt volt az átlaga bőven, mégis kijárta a négy évet itt. Azokat tanácsolják el, akik megbuknak, ami érthető is szerintem, mert az azt jelenti, hogy nem bírja azt a tempót és követelményrendszert, ami a gimnáziumhoz szükséges.
Az igaz, hogy volt olyan, hogy térd alá érő gatyát meg szoknyát lehetett csak viselni, de elvileg ez a mostani vezetőségnél már nem él. De úgy gondolom, hogy aki oda jelentkezik, az tisztában van ezekkel a dolgokkal.
A sítábornál valóban nézik az átlagot (elvileg...).
Én 4. éve járok oda, és higgyék el, hogy nem olyan vészes a helyzet.
Az előrehozott érettségiről meg csak annyi, hogy tényleg nem támogatja az igazgatónő, mert van olyan (nyelvi) csoport az iskolában, akik előbb akartak érettségizni, és akkor nem lett volna meg az óraszáma a tanárnak. De itt sincs szó olyanról, hogy megtiltja, mert azt nem teheti. (Bár, ha tehetné, lehet megtenné...:D) Valamilyen szempontból érthető, de ha szeretne a diák leérettségizni, akkor úgyis le fog, attól függetlenül, hogy az igazgatónőnek tetszik-e vagy sem. Ja, és ha most más lenne az igazgatónő, akkor lenne egyenruha...
Azonkívül, hogy nekünk olyan a tanulmányi eredményünk, hogy felvettek minket a Garay János Gimnáziumba, attól miért kéne másnak lennünk ????? Igen, van, aki dohányzik, van, aki többet iszik a tengelici kolbásztöltő fesztiválon, mint kéne, és van, aki a Prométheusz parkban fetreng délután. Mindenhol vannak szélsőségek... Ezeken kívül vannak, akik meg nem csinálnak mást, csak otthon ülnek a szobájukban, és tanulnak éjjel-nappal. De ezek az esetek még mindig jobbak, mint az, hogy a szekszárdi Szakközépiskola előtt (név nélkül) füvet és más kábítószert árulnak, valamint a WC-ben drogoznak...
Nyilván a giminek is vannak hibái, mint az összes többi iskolának, de megint a gimit fikázzák más iskolák, és nem fordítva. Azért ezt se felejtsük el... Maximalisták a tanárok, és a vezetőség is próbálja minél jobbá tenni az iskolát (kisebb-nagyobb sikerekkel). De Tolna megyében még mindig a Garay Gimnázium van az első helyen felsőoktatásba felvettek száma alapján, és a tanulmányi eredmények alapján.
Én szeretek idejárni, mert jó társaság alakult ki, és van sok jó fej, és értékes tanár.
További szép estét!
@akscanna:

:-))) Ha a Bélába járnál, valószínűleg azt is szeretnéd, ott is vannak jó fej tanárok, ott is vannak jó arcok a diákok között, stb...

A 3,5 átlagot egy kollégám mondta, akinek a gyereke odajár. Ennek még utána nézek más forrásból is, mert kardinális a mondandóm szempontjából. Az, h van ott olyan osztálytársad, aki 3,5-nél rosszabb, nem cáfol semmit, mert ez részint lehet ez egy új metódus is, ami őt még nem érintette, mert eddig nem így ment, most akarják bevezetni, részint az eltanácsolás nem jelenti azt, h kirakják, ugyanis ezt nem tehetik meg.

Az jó, h szereted a sulidat, én is szerettem az enyémet, és gyakorlatilag mindenki szereti a saját suliját. De én hallok más véleményeket is. Fura dolgokat. Panaszokat oda járó diákoktól erre-arra... Csakhogy egyet említsek: több matektanár keze alá dolgoztam, aki nem pontozta a dolgozatokat, csak jegyet adott rá. Volt olyan, h 3/4-et. Az meg hogy? Miféle dolog nem pontozni egy matek dolgozatot?! Hogyan kerül így tisztába a gyerek a pontozási szokásokkal, amelyek majd az érettségin érintik?

Bizony, más iskoláknak más problémái vannak, de tudod, könnyű úgy problémamentes iskolát csinálni, ha gyakorlatilag úgy intézed (mert megteheted, h úgy intézd), h ne kerülhessenek be problémás gyerekek.
Hány hátrányos helyzetű jár a Garayba?
Hány roma?
Mekkora a bejárósok %-a?

Legyen egyértelmű: az infóm szerint a májusi vizsgaidőszakra nem támogatja a vezetőség az előrehozott érettségit. Nemcsak angolt, semmit. Most hirtelen okt.-ben kéne letenniük, de erre még nincsenek felkészülve. Amennyire tudom, már szülői mozgolódás is van az ügyben, afféle lázongás. Szóval lehet, h a padok közé másképp jutottak el az infók, mint hozzám.

Javaslatom: nézz utána te is, és én is megteszem más forrásból is. Aztán meglátjuk, kinek a forrása hitelesebb:-))

@hölgyválasz:

Nos, lassacskán elmondhatjuk: a szakközépiskolákba olyan szintű gyerekek kerülnek be, akik régen a szakmunkásképzőbe mentek. Belőlük egy 4-es minősítésű érettségit kihozni legalább olyan nagy eredmény, mint egy jóképességű gyereket bejuttatni az egyetemre. Csak az egyiket jegyzik, a másikat nem.

@IZs:

Ha a gyerekem közepes-jó szinten végezné az általános iskolát, bizony jobban járna avval, ha egy érettségi után szakmunkásnak/technikusnak tanulna. Az érettségizett szaki talán képes arra, h átlásson adminisztrációs ügyeket, vezessen egy vállalkozást, kreatívan végezze a munkáját, jó kommunikációs képességgel vegye fel a kapcsolatot leendő megbízóival. Szóval, többet ér ma egy értelmes ember kezében egy szakmunkás bizonyítvány, mint egy futottak még kategóriájú főiskolai semmire se jó diplomája.
@malac69 zsákutcakutató és botrányfotós:

Elmondanám, hogy vannak hátrányos helyzetű gyerekek is, sőt...
Bejárósból szerintem lassan több van, mint helyi.
És van roma is.
Jó, lehet, hogy ez az érettségis dolog rosszul jutott már el a padokba, de én valamilyen szinten egyetértek vele. Mert mi van akkor, ha nem évvégén, hanem év elején érettségiznek? Szerintem semmi... És így nem kavarnak bele a végzősök dolgaiba, elvégre a májusi érettségi az nekik lett kitalálva. Amúgy azért nem értem ezt,mert tavaly is volt, aki leérettségizett az osztálytársaim közül májusban (11.-esek voltunk). Akkor sem tetszett az igazgatónőnek...
Lehet, hogy pont tőlem hallotta azt, hogy volt olyan matek tanárom, aki nem pontozta a dolgozatot. De máshol nincs ilyen???...
Fel van sorolva pár rossz tulajdonsága a giminek, de kérdem én, más iskoláknak nincs hibája? Most kezdjem el ócsárolni a szekszárdi szakközépiskolákat, vagy esetleg a másik gimnáziumot? Nem fogom! Azoknak is vannak jó tulajdonságaik. És valóban, lassan odajutunk, hogy egy szakmával többet tudnak kezdeni az emberek, mint egy akármilyen friss diplomával.
@akscanna:

Nah szóval, az itt a baj, h ment Átlag Piri most ősszel a suliba, a 11. osztályba. Idén utoljára tanulja a "huncutságok" nevű tantárgyat. Gondolta, akkor majd év végén, mint befejezett tantárgyból, leérettségizik "huncutkából". Addig még jó sok idő van felkészülni. És mivel az írásbeli májusban van, hát április végén neki már osztályozó vizsgát kell letennie, ez ugyanis feltétele annak, h megkezdje az érettségit.

Ám jön a Garay dirije, és azt mondja hirtelen: STOP, vagy most októberben, vagy nyema "huncutság" érettségi. Hipp-hopp, váratlan helyzet elé állítva a jóhiszemű 11-es, mert erről eddig nem volt szó. Most ő hogyan tegyen le hirtelen osztályozó vizsgát, mikor még az ez évi tananyagból semmit sem tud? Kicseszés a köbön - gondolja jogosan.

Más kérdés, h már régóta kéne egy külön vizsgabizottság az előrehozott érettségizőknek, h ne zavarjanak be a 12-esek érettségijének meghitt hangulatába, azaz továbbra is egy osztálynyi közösség megmérettetése maradhasson a végzősök érettségije.
Az igény jogos!

Más iskoláknak is vannak bajai. Mi az hogy? Nagyon is! Csakhogy mindenütt próbálják betartani a törvényes kereteket, azokat még csak az ajánlás szintjén sem feszegetik. Itt pedig arról van szó, h törvény által biztosított jogokat próbálnak megvonni, és az átlag szerinti diszkriminációkkal meg nem engedhető módon próbálják növelni az iskola eredményességét.

Nos, valakinek tetszik az olyan tanár, aki kirugdalja az osztályból azokat a tanulókat, akik csak 2-es matekérettségire lennének képesek, aztán büszkén dicsekszik vele, h nála 3-assal kezdődnek az érettségi eredmények? Jah kérem, így könnyű eredményt, jó átlagot csinálni...

Kedves Akscanna, az előző blogbejegyzés éppen egy házon belüli disznóságra hívta fel a figyelmet. Tehát "blogger ököl vasököl, oda csap, ahová köll". Egyszer ide, egyszer oda:o)

Üdv.
Igen , szerintem is többet ér egy jó szakma+érettségi, azt akartam leírni hogy a talán sokak szemében egy szakiskola tanára "ér" kevesebbet, mint egy elit gimnázium tanára, bár sokszor nehezebb az általa elvégzett munka.
Mi lenne ha a 12. évbeni októberi érettségire hozná előre az érintett, bár erről idén már lekésett. Azt még mindíg nem éretem miért nincs egy külön bizottság a 11-eseknek, ha ez olyan zavaró a 12-eseknek a" meghitt hangulat" miatt.
Amúgy az előrehozott éretségi kezdetben számomra nem volt túl szimpatikus. úgy gondoltam értékesebb ha mindenből egyszerre készül fel a vizsgázó, mintha több kisebb vizsgát tesz, de most azt gondolom jót tesz a 11-eseknek ha kipróbálják az érettségit, és sokan 12-ben további tárgyból is le érettségiznek, és mintha Ők rutinosabban is vizsgáznának.
Az, hogy minden gyerek szereti a saját iskoláját, szerintem sajna nem igaz, illetve talán az igaz, hogy megvédi ha mások "bántják"
és akkor most mi van? nem kell ajvékolni, aki akar oda megy, aki nem, nem! tanárokat nem kell bántani, mindegyik kiteszi a lelkét a következő nemzedékért, és egyébként van eredménye ennek az "eredményhajhász" módszernek: több osztálytársam kettes lett évvégén különböző tantárgyakból, érettségin pedig ötöst kapott belőle
JA ÉS VAGY SAJÁT TAPASZTALATOK ALAPJÁN ÍROGASS VAGY KUSS, nem kell a rossz tanuló gyermeked sírásait leírni csak mert szarik tanulni.
itt egyedül akit bántani lehet az az IGAZGATÓNŐ, a tanárokat hagyjátok békével
@nyomorékok vagytok!:

1. Lehetne kisebb arcod is!

2. "több osztálytársam kettes lett évvégén különböző tantárgyakból, érettségin pedig ötöst kapott belőle"

Ez tipikus tanári hiba. A neve: alulosztályozás. A tanár akkor osztályoz jól, ha nagyjából belövi az érettségi szintjét, különben csak arra jó, h frusztráljon és elvegyen fontos pontokat a felvételi kapcsán. A tanár akkor osztályozott jól, ha az érettségi átlag kb. pár tizeddel jobb, mint az év végiek. ÍEgy kis rátartás kell, de olyan nagy nem, h akár egy egésszel is jobb legyen az érettségi, mint az évvégi.

3. Ha beszélek sok garays diákkal, akik elmondják, mi van, akkor az saját tapasztalat.

4. Egyetlen tanárt és diákot sem bántottam, csak a rendszert ekéztem. Tanulj meg kisfiam értőn olvasni!
Tisztelettel!
Korántsem sem értek egyet több itt elhangzott, illetve írott kijelentéssel. Egyrészt az tiszta sor, hogy állami gimnáziumról beszélünk, viszont számtalan más egyéb, és más-más szintet nyújtó középiskolával rendelkezik a város, kistérség, sőt az igen kicsiny megyénk (melyben valljuk be, nincsen távolság, én naponta 80 km-t utaztam), melyek közül bőven válogathatnak a különböző képességű általános iskolások. Egyik családnak sincs pisztolycső a halántékához szorítva, hogy ide írassa a gyermekét, annak ellenére, hogy tisztában van gyermeke gyengébb képességeivel. Ez olyan, mint egy szerződés: a szülő elfogadja az iskola feltételeit, cserébe garanciát kap a minőségi oktatásra. A Garay nem árul zsákbamacskát az odavágyódó 8.-osok és családjuk előtt. És igen is minőségi oktatás folyik, de erről majd lentebb.
Tény és való, hogy az iskola megindult a liberalizáció útján, ám ennek természetesen határokat kell szabni, hogy a rend és a szülők befektetett bizalma, azaz a garancia megmaradjon. Miért kéne lezülleszteni ezt a gimnáziumot a gyengébben tanuló diákok kedvéért, amikor az ilyen diákok számára jóval több szakközépiskola és szakmunkásképző áll rendelkezésre a megyében, mint eredményes és igényes gimnázium. Ez röhej.
Én nem kétlem az Ön jó szándékát, és a jóhiszeműségét azokkal a garays diákokkal szemben, akiket meghallgatott, de Ön valószínűleg egy felnagyított, keserű szájízzel színezett képet kapott meg éretlen gyerekektől. Emiatt nem hibáztatom Önt, azért viszont annál inkább, amiért ilyen forrásokra alapozva írta ezt a korántsem „baráti hangvételű” cikket. Emellett, tényleg minden tisztelettel, de ki kell fejeznem megérzésemet, hogy az Ön hangvételéből is kicseng némi irigység. Ahogy a cikket és a kommentárokat olvastam, Ön valamelyik másik (szekszárdi) középiskolában taníthat.
Egyáltalán nem igaz, hogy kizárólag átlag orientált, számok alapján tájékozódó illetve kasztosító intézményről beszélünk. Nem olyan rég hagytam ott az alma mater falait, szóval maximálisan tisztában vagyok a rendszerrel (természetesen egyelőre csak diák szemmel, bízom benne, hogy pár éven belül már ott tanító tanárként is). Sosem tartoztam a jó tanulók közé, ám 4 éves kitartó közösségi munkámnak köszönhetően nagy megbecsüléssel övezve hagytam ott a gimnáziumot, valamint meglett a jutalma is, és nagy elismerésben részesültem. Nagyon ritkán és alig pár századdal volt 4 egész felett az átlagom.
Az itt megkapott tudásnak, és TÁMOGATÁSNAK(!) köszönhetően elértem a célomat és a számomra álomszakra nyertem felvételt. Tanárnak tanulok, és az itt megkapott példaképnek köszönhetően életem álma, hogy eme intézmény falai közé mehessek egyszer vissza tanítani, azok közé az emberek köz, akik belőlem is embert, eredményes felnőttet faragtak!
Méltányolom, hogy lassan két éve nem sikerült választ kapnom. Úgy gondolom ezt elkönyvelhetem igazam győzelmének...
@aDingo:

:))) Személyeskedő logikája, amivel győztesnek hozza ki magát, remek hangulatba hozott.

Eltelt két év és most már a tanári karban folyó végeláthatatlan ellenségeskedésről is lesújtó véleményem van. Figyelem, nem szakmai minősítés ez, bár egy-két tanár kapcsán arról is szívesen értekeznék, mint olyan ember, aki magánóráiban lát egyet s mást.... Nemhogy nem vágynék oda, de őszintén sajnálom egyik másik ottani kollégát, aki a levét issza az ott folyó (részben politikai ízű) ellenségeskedéseknek...

Üdv. :)
süti beállítások módosítása