Főoldalra

utolsó 3 hsz

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • Corry: @VIC20: Csatlakozom. Volna tényleg mondóka, mert gyakorlatilag minden össze lett zagyválva, néha... (2013.09.11. 19:20) Tényleg kevés?
  • VIC20: Hát, akkor béke poraidra, Malacz. Jó volt olvasgatni az írásaidat. :( (2013.07.23. 10:00) Tényleg kevés?
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Eddigi posztok

Agyzaj

Szeretek tanítani...
Néha öröm, néha kín, és valamikor egyszerűen csak vicces... Az iskola a storyk kifogyhatatlan tárháza, az oktatás pedig mindig van annyira nyavalyás, hogy vitatémát adjon. Szóval ez egy tematikus blog a tanárságról, a tanításról.

facebook

dinamika

Friss topikok

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • malacz rezignált: @aDingo: :))) Személyeskedő logikája, amivel győztesnek hozza ki magát, remek hangulatba hozott.... (2013.05.14. 09:38) Játszani is engedd!
  • latin szerelő: Másképpen megoldva: Két idő van: a "most" és a "régen". Most András X éves, Béla (70-X) éves Rége... (2013.02.08. 15:59) Törd a fejed! 3.
  • Én is akarok kommentelni: @malacz69 rezignált: Nocsak! Végre valami előrelépés, hogy a jogászok sem fizetnek ha itthon mara... (2013.01.03. 06:16) Orvosképzés, ahogy én csinálnám
  • Netuddki.: @malacz69 rezignált: Baromság! Nyilvánosság, átláthatóság, nyomon követhetőség, személyi felelőssé... (2012.07.31. 12:14) Kettő az egyben: pazarlás és pénzhiány

szavazás;-)

Malacka jó fej blogger?
Hát persze, tök fej!
Óóó igen, igen-igen!
Faja fickó, yesss!
Oui, oui, oui, oui.
Miazhogynagyonis!
  

Miért van elegem a liberális oktatáspolitikából 2.

2009.06.27. 14:50 | malacz rezignált | 15 komment

Címkék: reform tanár tematizálás presztízs

Az az igazság, hogy szórakozásképpen épp komolytalan bulvárhírek után kattintgattam a neten, s így jutottam el az MSZP nemhivatalos honlapjához, a stop.hu propaganda weblaphoz.

Na jó, belátom, ennek semmi köze jelenlegi eszmeszaladásomhoz, csak hát nem tudtam kihagyni, hogy oda ne pökjek egyet nekik, mert - számomra teljesen érthetetlen és indokolatlan okok miatt - kizártak, midőn hajdanán szelíd kommentezésekkel próbáltam igénybe venni a híresen kiváló balliberális toleranciát.
Nem jött be. Pont.

Aztán megláttam ezt a szavazást:
"Ön kikben bízik leginkább?" - kérdezik bájosan.
Hápperszehogy a tanárban, toszod, nem kérdés!;-) Gyorsan kiválaszt, szavaz, néz és lát, s mindennek folyományaként szörnyülködik. 
Miiiiiiii? Csak 10% a tanár? A tűzoltó meg 46%? Honnan ismerik ennyire a tűzoltókat? Naponta tűz van babáméknál, vagy eláznak a pincében.... öööö.... akarom mondani, elázik a pincéjük? A pap is csak 11, az orvos is csak 10 százalék. Ész megáll, agy kikapcs.

Hát hol élnek ezek az emberek? Na jóóóóó, ahhoz képest, hogy a politikus, ügyvéd, újságíró 2%, még rendben is volna, de hát ennél azért bőven többet vártam azoknak - beleértve a tanárt, az orvost, a papot -, akik az emberekkel, az emberekért dolgoznak napi szinten, napi közelségben... ...s hitem szerint döntő többségben lelkiismeretesen. 

Azaz mégsem vártam többet, nem várhattam józan belátás szerint nagyobb százalékot, hisz már régóta észleltem, hogy zuhan a tanári pálya presztizse, társadalmi megbecsülése mind morális, mind más értelemben. Tökéletesen ráerősített erre az örökké reformálni akaró liberális kultúrpolitika, amely nem győzte szajkózni, mekkora trágyadombbá változott az - egyébként addig is terveik szerint irányított - közoktatás. 

Reform, reform, reform! Szinte megváltásként sulykolták a hozzá nem értő fülekbe. És hát mit kell reformálni, cseszdmeg? Hát azt, ami szar rossz. Na és miért rossz? Mert akik csinálják, a pedagógusok, a tanárok vacakok, kontraszelektált idióták. Logikus, nem?

Továbbá nincs mit csodálkozni azért sem, mert azt hallja, azt olvassa nap mint nap az átlagember, hogy a tanár  pedagógusként egy csődhalmaz, emberileg hülye, a gyerekhez nem ért, és tulajdonképpen ezért veri meg a kölök vagy a szülő, csak mint másodlagos következményeként önnön alkalmatlanságának. Azt hallják, amikor öngyilkos lett a tanuló, arról is a érzéketlen/brutális/bunkó tanárok tehetnek, akik nem elég lojálisan közelítenek a tanulók egyedi személyiségéből adódó szimpla kis diákcsínyeikhez, olyanokhoz, mint pl. a gyújtogatás. A frusztrált pedagógusok nem elég türelmesen fordulnak a különleges belső adottságú gyerekhez, képtelenek figyelembe venni, szakmailag feldolgozni annak speciális, bonyolult felépítésű egyéniségét. Nem tudnak, és nem is akarnak érdemben foglalkozni tanítványaikkal.

És még ezeknek adtunk 2004-ben 50%-os béremelést? Hülyék vagyunk mi? -kérdik magukban. Igen, de nem ezért, mondjuk ki nyíltan. És különben is, hol van már annak a dicső bérturbónak a hatása? Rég elmorzsolódott a kötelező óraszámemeléssel (ami lényegében burkolt fizetéscsökkentés volt a túlórák elveszítése folytán), továbbá a 13. havi juttatás elvételével. Reálértékben ismét a Medgyessy-korszak elé jutottunk, vagy még oda se... A pálya ismét elveszítette szemvillantásnyi időre feltuningolt vonzóságát. 

És igen, a kötelező óraszám emelést, a 13. elvételét is csak úgy lehet jól kommunikálni, ha azt magyarázzuk (ha nem is nyíltan, csak burkoltan), ezek nem dolgoznak eleget, ezek nem dolgoznak jól.

Hát így állunk, kedves Barátaim, tisztelt Hölgyeim és Uraim.
Ezt végig gondolva már szinte csodálom is, hogy egyáltalán 10%-ig eljutottunk.
Csak azt a tűzoltó 46%-ot ne látnám, csak azt tudnám feledni...

Bookmark and Share
       

A bejegyzés trackback címe:

https://agyzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr21211833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Annak örüjjé, hogy nincs a felsorolásban katona, meg vadakat terelő juhász, még azok is megelőztek volna!:)
10% és semmi ütleg... hmmm:-) lehetne rosszabb is:-(
@hölgyválasz:
"Annak örüjjé, hogy nincs a felsorolásban katona, meg vadakat terelő juhász, még azok is megelőztek volna!:) "

:-)) Inkább annak örülök, h a hiteltanácsadónak 3-szor jobban bíznak bennem. Ezért fel is szólítok mindenkit, h ha hitellel kapcsolatban problémája van, forduljon hozzám, én szívesen veszek tőle kölcsön -30% kamatra.

@jaegtoer:

:-)) Hát igen, lehetne rosszabb is, ha felveszik a listára mondjuk az ápolónőket, a véradókat, a kutyabarátokat, meg mittomén:-)))

Na de most komolyan, Mindkettőtöknek mondom: nem durva, ahogy ezek minden létező módon lejáratták a tanárok tekintélyét, a feléjük érzett tiszteletet?

off
Szerintetek ez a blog Hajósé? apacuka.blog.hu/

A stílus nagyjából stimmel, az életkori utalás halálpontos (wikin megnéztem), aztán utalgat még a nevére is...
Hát nem is tudom. Mindenesetre humorban fel kell kötnie a gatyát, mert a tardai csávó nagyon jól tolja itt:
tarda.blog.hu

on

Üdv.
"Na de most komolyan, Mindkettőtöknek mondom: nem durva, ahogy ezek minden létező módon lejáratták a tanárok tekintélyét, a feléjük érzett tiszteletet?"

De igen, durva.
Sőt!
Egyenesen bűn!

Reform címszóval, szétbarmolták az oktatást, de az eü-t is.
Látnivaló az a lélekrombolás, amit véghezvittek az emberekben, ha mentálisan szétesik egy társadalom, s nincs ami helyrezökkentse,
- ó, de hisz pont ellenkezőleg, tudatosan mélyítve inkább! - akkor oda jutunk, ahová...

Az oktatás, a tanárság böcsületének visszaállítása elemi érdek lenne, hát nagyon kíváncsi vagyok , a Fidesz tesz-e majd ez irányú lépéseket, és ha igen, mikor?
Mert már tegnap is késő lenne...

-----------

Elolvastam "Hajóst" ( igen, simán lehet, hogy ő az...) aranyos a sztorija, és jó a szövege:)
A tardai meg egyenesen állat!:))))

Szia Malacka!

Az a baj, hogy magadból indulsz ki. Te népszerű, és valószínűleg jó tanár vagy. De te is tudod, hogy a tanárképzőt sokan beírták annak idején a jelentkezési lapjukra, mert "oda úgyis mindenkit felvesznek"...

Másrészt, ha megnézem a mai tizenéveseket azt látom, hogy nem tudnak folyékonyan olvasni, nem is értik azt amit olvasnak, és a helyesírásuk is borzasztó. Ez a tanárok felelőssége is.

Az a véleményem, hogy sok alkalmatlan ember tanít gyerekeket csupán mert ezt dobta neki a gép...
Biztos neked is vannak olyan kollégáid, akikről tudod, nem állnak a hivatásuk magaslatán. Amíg ilyen a színvonal a tanárképzésben, addig a szakma respektje sem lesz magasabb.

Üdv!
@hölgyválasz:

Hát nincs sok vitánk. A legfontosabb első lépésben (és még pénz sem kell hozzá) a tanárság tekintélyének helyreállítása. Pl. súlyos börtönnel büntetni, aki tanárt mer megütni, bántalmazni. Most is van vmi, ami szigorúbb, mint mikor az átlagpolgárok ütlegelik egymást a kocsmában, de kevés.

Na igen, a tarda.blog humorban best of. Kíváncsi leszek, hogy szerepelnek az "Év blogja" szavazáson, bár a szavazási metódusa nem korrekt.

Üdv.
-----------------------------

@Walter Melone:

Hello Walter!

Én élesen emlékszem a gimnáziumom tanáraira, és hát azok között is csak egy-két gyöngyszem volt, meg voltak szürke rutinművek, és egynéhány egészen elcsapnivaló is akadt. Ilyen szempontból a helyzet ma semmivel sem rosszabb. Sőt, talán még jobb is, ezt szentül hiszem. És hol vannak már a képesítetlen pedagógusok... sehol, és ez jó.

Szóval a pályán nincs minőségromlás, ez erős meggyőződésem. A végeredményt illetően viszont annál inkább.

A tanulók ált. iskolából télleg rosszabb állapotban kerülnek ki, mint régente, ebben nincs vitám. Egy része megmagyarázható azzal, h manapság túl bő a választékuk, már ami a tanulás kiváltását illeti más, nem fontos dolgokkal (net, 50 csatorna a tv-n, mp3, mobilteló, stb...).

De a liberális oktatáspolitika is sokat ártott. Ez a poszt leginkább arról szól, h a tekintély elvételével, rombolásával a gyerekekben azt az érzést alakította ki, h ők teljes és egyenlő jogú partnerei a tanárnak, és ez nincs jól. Van persze dolog, amiben igen, kell az egyenlő jógú partnerség, de ez nem olyan egyszerű, h mindenben így kéne lennie.

Ott tartunk, h egy 200ezer ft-os lopási ügy beismerő tettese simán járhat tovább a suliba. Az osztály úgy éli meg, hogy hát kérem itt lényegében semmiféle megtorlása nincs egy súlyos bűncselekménynek. És ez a gyerek még merészelt reklamálni év végén bizonyos jegylezárási ügyekben. Hát milyen erkölcsi alapon, kérném tisztelettel?!

A fegyelem fellazulásában is súlyosnak érzem a felelősséget, és ez részben, nagy részben függ össze a tekintély ignorálásával. Gyakorlatilag minden eszközt elvettek a tanártól, az iskolától. Igen súlyos fegyelmi vétségek esetén sem lehet kirúgni a gyereket, ha nincs 18 éves. Az enyhe büntetések pedig azt jelzik vissza a többé diák felé, h nem kell fosni, legfeljebb kapsz egy igazgatóit, oszt annyi. Kit érdekel?!

Nem győzöm elégszer hangsúlyozni: a fegyelem megromlása összefügg a tanár tekintélyének rombolásával. Ebben sokat segített a liberális sajtó, média. És a romló fegyelem romló tanítási hatékonyságot von maga után.

Ma már olyan sincs, h kötelezhetek egy gyereket korrepra. Nincs jogom hozzá. Pont. Az én időmben ilyen nem volt. Akire azt mondta a tanár, h "márpediglen neked jönni kell", annak menni kellett, különben az igazgatói ment.

Más:
Nézd meg, mi volt a visszhangja a liberális sajtóban a fizika tanár "megverésének", és mi a jobber sajtóban. Az első esetben simán megpróbálták rátolni a felelősséget a tanárra. Hiba, óriási hiba. Még akkor is, ha igaz. De hogy ezt tudjuk, le kell zajlania egy belső vizsgálatnak.

A tanári hibák szenzációhajhász felnagyításának hatása éppen olyan a liberális média részéről, mint a kuruc.info-n a "cigánybűnözés" kategória.

A liberalizmus azt mondja, bírálhatsz mindenkit szabadon, nincs tekintély. Aztán meg széttárja a kezét, h hát ez a közoktatás nagyon elszeretkezett lett, totális káosz van, nincs fegyelem, nincs morál.

Na igen, nincs morál. Mert pl. nincs egy rohadt tantárgy, ami vagy vallási, vagy világi alapon ezzel foglalkozna értelmesen. És igen, a liberalizmus erkölcsi relativizálása ebben is téves úton jár. Túl elfogadó a devianciákkal szemben (nem a langyizmusra gondolok). Nem mer egyértelmű dolgokat kimondani, állítani, elítélni. Lényegében a tolerancia határát a bűncselekmény határáig tágítja. Ez sztem hibás erkölcsi nevelés.

Azt is hibaként élem meg, h az elmúlt évtizedekben nem volt stabilitás. Folyton reformáltak, s mire éppen megszoktuk volna az újat, már jött is egy újabb reform.
És megváltóként reformálnak, így hozták be a bolognai modellt is. Most pedig, h jönnek kifele az első szériás harmadévesek, könnyed pukijuk sincs, mire jó a papírjuk, amit a 3 évre kapnak...

Más is lenne, de nem akarok terjengős lenni, már így is hosszú lett...

Üdv.
@sün!malac69 a fegyelmezett renitens:

Valahol megint csak középen lenne az igazság. Ez a nagy szabatosság nem vezet semmi jóra. Igazad van, jogos igény, hogy legyenek eszközeitek a fegyelem fenntartására. Viszont a túl "poroszos" rendszer sem jó, mert az állandó stresszben tartja a diákot.

A liberalizmushoz (az élet bármely területén) kell egy nagyfokú intelligencia. És akkor csupán élnek, nem pedig visszaélnek vele.
Ez sajnos még hiányzik Magyarországon. Nem való ezeknek az embereknek még a szabadság....
Kedves Malac!

Tegnap erősen vicceltem.

...és ne csodálkozz, a tűzoltók produktuma látványos, és sokszor eredményes. Ha vétenek is hibát, nehezen kideríthető, vagy legalábbis nem szembetűnő. Nagy melléfogásaik ritkán, igen ritkán vannak.

Ellenben a tanári eredményesség két, de inkább három félen múlik. Tanár, szülő és diák. (a negyedik az oktatáspolitika, azaz a politikai akarat) tehát akkor négy sarokköve van. És most megint ismételni fogom magam. Értékrend, értéktudat, értékválság. Az a 10% van bizalommal a tanárok iránt, akiknek a tudás értéket jelent. És kész.
Sajnos. Gondolj bele.

Egy nagyon kedves barátom, otthagyta az szdsz irányítás alá került egyházi iskolát, és beállt egy barátja vállalkozásába, ahol nagyjából kétszer annyit keres adózottan. Pedig ízig-vérig tanárember és igen eredményes. Volt.

(talán nem csak) a szocialisták, hanem a média sikeresen elidegenítették a társadalom rétegeit, és valamennyi csoportját egymástól. Elmondható, hogy a magyar társadalmat alkotó valamennyi csoportosítás szerint "perben-haragban van egymással. Ez könnyen megy az alattomos és sunyi áldemokratáknak*, az emberiség vámszedőinek. Gondolj bele! Itt-ott a világban fellelhető egy-egy pedofil pap. Tán még a Vatikán sem tudja napra pontosan, mennyi felszentelt pap van a Földön, de a sajtó úgy tálalja, lám milyen sok pedofil pap van a világon?!
A hazai szenzációvadász botrány-sajtó szembefordította a beteget a gyógyítóval, a szegényt a tehetősebbel, a vállalkozókat az alkalmazottakkal, a vezetőket a beosztottakkal, időseket a fiatalokkal, a dolgozókat a passzívakkal és lehet folytatni a sort. Miért a tanár-diák-szülő csoport maradt volna ki ebből az izgalmas szarkeverésből. Szét kellett teljes mértékben zilálni a magyar társadalmat, mert csak így, és ilyen áron lehet a végtelenségig kiszipolyozni az országot. Ennek egyik legfontosabb eleme a tudás leértékelése. Nem véletlenül szeret az szdsz az oktatásban sündörögni, akármilyen koalíciós körülmény álljon is fenn.

*ez jó! a helyesírás-ellenőrző nem ismeri az áldemokrata kifejezést, lehet, hogy ilyen nincs is?:DD

Üdv. Szebb jövőt! ...vagy hogy is van ez?:-))))
@Walter Melone:

Hát ezzel most kiválóan egyetértek!

"A liberalizmushoz (az élet bármely területén) kell egy nagyfokú intelligencia.2

Ez a lényeg, és éppen ezért sájsze egy olyan rendszer, ami pont annyi jogot ad egy iskolánkbélinek, mint egy apáczaisnak. Holott a kettő között átlagban ég és föld a különbség, ami az intelligenciát illeti.

Az benne a poén, h a mieink is kifejezetten hamar érzékelik, ha vmilyen jogot kapnak, de azt már nem fogják fel, h ez a jog felelősséggel is jár. Olyanok, h amikor a joguk jön szóba, azonnal felnőtt partnerként követelik maguknak a velük való bánást, de ha a felelősség jön szóba, azt kézzel-lábbal hárítják.
"Azért írtam egyest, mert nem tud magyarázni a tanár" Ismerős, ugye?

Azt kéne csinálni, h minden iskolában tartani egy IQ tesztet, és az átlag szerint adni egynese arányban a jogokat. Nagyobb átlag több jog, kisebb átlag több kuss;-)))

Persze, ez nyilván lehetetlen, de az lehetséges, h a központi szabályzók leépítésével több szabadságot biztosítani a házirend hatékony kialakítására. Innentől kezdve már csak jó, humánus, ám mégis következetes iskolai vezetőkre van csak szükség.

Érdekes, h a liberális oktatáspolitikában a szabályzók száma hihetetlenül megugrott. Napi szinten érzékelem a munkámban. Már ebben a blogban is írtam arról a házirend kapcsán, h ami annak idején elfért egyetlen A4-es lapon, keretezve a falon, az ma már 16 oldalnál tart, vagy még több.

agyzaj.blog.hu/2009/03/15/hazirend_regeny

Üdv.
Uppsz, most látom, h közben befutottál, kedves Jaegem. Majd később reflektálok, mert most húznom kell...

Üdv.
Na addig fabrikáltam, hogy fogpiszkáló lett belőle. Akkor helyesebben:

(talán nem csak) a szocialisták, hanem a média is sikeresen elidegenítették a társadalom rétegeit, és valamennyi csoportját egymástól. Elmondható, hogy a magyar társadalmat alkotó "elemei" valamennyi csoportosítás szerint "perben-haragban vannak egymással.
Érdekes, hogy szóba került az IQ teszt.

Eredetileg az első ilyen tesztet pont az iskolák számára készítették, és a célja az iskolaérettség megállapítása volt.
Az oktatáspolitika jócskán hozzájárult a jelenlegi helyzethez. Nem véletlen, hogy a politikusok (közöttük nyilván a közoktatáspolitikusok!) az említett listán csak 2 százalékon állnak. A jelzőt vitatom: a liberalizmus nem ezt jelenti, a fogalom jócskán le lett járatva, sőt egyenesen szitokszóvá vált.
A média olyan, amilyen, a nézőszámra hajtva hiszterizál, szenzációkra utazik, és valóban aláássa (nem is csak) a tanárok presztízsét.
Engem nagyon foglalkoztat, hogy vajon milyen határig mentik fel a pályán működő pedagógusokat a valóban szörnyű körülmények. Nem ritkán ők maguk járatják le sajátmagukat.
Jól jönne valamilyen szakmai céh, kamara vagy hasonló, amely kiszűrhetné, akár kizárhatná azokat a "kontárokat", akik hozzájárulnak a többiek lejáratásához.
Látogassatok el a www.osztalyfonok.hu honlapra, ott elég sokat cikkezünk, vitázunk erről a témáról (is).
Malac, a zemberek nagy része elég sok orvossal, tanárra, ppolitikussal, rendőrrel, satöbbivel tlaálkozik élete folyamaán. Hogyan is tisztelhetné őket. Ellenben a legtöbb ember tűzoltót csak messziről lát: miélrt ne tisztelné?
Mellesleg a tiszteletet ki is lehet vívni. Csak úgy, állami és egyéb segítség nélkül. Ez soha nem jut eszébe a tanároknak?
De egyébként teljesen egyetértek, a katedrára állva végtelen magányosság tudja elfogni az embert, szerintem a Himáláján érzi ezt a hegymászó... és kevés a jó tanár, mert a mai kölköknek már nem elég ha vágod a tananyagot, sok más területen is profinak kell lenned, hogy felnézzenek rád, és akkor még nem beszéltem persze a társadalmi ellenszélről.
Na, szóval egyetértek, de szerintem azért a reformoknak van jó oldala is: pl. a megreformált érettségi nem marhaság, nem a kétszintről beszélek, hanem a feldatokról...
Szóval, hajrá pedagógusok!
Bocs, az elütésekért, és persze a tisztelet helyett bizalomra gondoltam, jelen estben szinte szinonímák... :-)
süti beállítások módosítása