Főoldalra

utolsó 3 hsz

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • Corry: @VIC20: Csatlakozom. Volna tényleg mondóka, mert gyakorlatilag minden össze lett zagyválva, néha... (2013.09.11. 19:20) Tényleg kevés?
  • VIC20: Hát, akkor béke poraidra, Malacz. Jó volt olvasgatni az írásaidat. :( (2013.07.23. 10:00) Tényleg kevés?
  • Utolsó 20

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Eddigi posztok

Agyzaj

Szeretek tanítani...
Néha öröm, néha kín, és valamikor egyszerűen csak vicces... Az iskola a storyk kifogyhatatlan tárháza, az oktatás pedig mindig van annyira nyavalyás, hogy vitatémát adjon. Szóval ez egy tematikus blog a tanárságról, a tanításról.

facebook

dinamika

Friss topikok

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • malacz rezignált: @aDingo: :))) Személyeskedő logikája, amivel győztesnek hozza ki magát, remek hangulatba hozott.... (2013.05.14. 09:38) Játszani is engedd!
  • latin szerelő: Másképpen megoldva: Két idő van: a "most" és a "régen". Most András X éves, Béla (70-X) éves Rége... (2013.02.08. 15:59) Törd a fejed! 3.
  • Én is akarok kommentelni: @malacz69 rezignált: Nocsak! Végre valami előrelépés, hogy a jogászok sem fizetnek ha itthon mara... (2013.01.03. 06:16) Orvosképzés, ahogy én csinálnám
  • Netuddki.: @malacz69 rezignált: Baromság! Nyilvánosság, átláthatóság, nyomon követhetőség, személyi felelőssé... (2012.07.31. 12:14) Kettő az egyben: pazarlás és pénzhiány

szavazás;-)

Malacka jó fej blogger?
Hát persze, tök fej!
Óóó igen, igen-igen!
Faja fickó, yesss!
Oui, oui, oui, oui.
Miazhogynagyonis!
  

Jóból is megárt a sok

2010.11.11. 21:20 | malacz rezignált | 14 komment

Címkék: agresszió figyelem koncentráció pazarlás fegyelem

Először lássunk egy friss hírt, amelyet most szombaton hoztak a portálok!

XVI. Benedek pápa szombaton arról beszélt a Vatikánban, hogy az internet nem teszi humánusabbá az embereket, sokkal inkább az ellenkezője igaz.

A Szentatya szerint a világháló növeli a magány és elveszettség érzését az "elzsibbasztott" fiatalok körében [...] úgy vélte, hogy az internet olyan kommunikációs formákat alakít ki, amelyek nem emberbarátiak. XVI. Benedek szerint a világháló oktatási vészhelyzetet is teremtett, mert az internet "elzsibbasztja az embereket". A pápa szerint erre "kreatív értelemmel kell válaszolni". Az egyházfő azonnali lépéseket szorgalmazott.

Nem ez az első eset, hogy a katolikus egyházfő az internet ellen emel szót. A múlt hónapban arról beszélt, hogy az új technológiák fokozott alkalmazása miatt ideje megkongatni a vészharangokat. Szerinte ugyanis ezek elmossák a határt a valóság és az illúzió között.

És milyen igaza van XI. Benedeknek. Nem olyan régi hír, miszerint januárban a képen látható Alexandra V. Tobias nevű 22 éves, anyának látszó lény halálba rázta csecsemőkorú gyermekét.

A Facebook közösségi portál FarmVille nevű kertépítő játékával játszott, amikor - ahogy vallomásában elmondta - felidegesítette a baba sírása, ezért megrázta, majd a kanapéra fektette a kicsit. Később azonban a család kutyája lelökte gyermekét a kanapéról, aki ismét sírni kezdett. Tobias ekkor már addig rázta őt, amíg leállt a csecsemő légzése.

A nő a nyomozóknak elmondta, "lehetséges", hogy a baba a rázás közben beverte a fejét a számítógépbe. "Lehetséges", ja. Nem is emlékszik rá pontosan ez a szerencsétlen persona. Úgy gondolom, azokban a pillanatokban sem érzelmileg, sem cselekvéseinek kontrollja szempontjából nem volt kapcsolata a való világgal. Totális üresség és kontrollvesztés.

Igen, a legnagyobb bajt én ebben látom: önkontrollmentes agresszió. Mind verbálisan, mind fizikai értelemben. Az internet felpörget, és nem tudom, miért, de agressziót vált ki a legtöbb felhasználóból. Agressziót, ha megzavarod a tevékenységében, vagy ha netezés után más gondolatokkal próbálod terhelni azt az agyát, amelyik effektíve még mindig a hálón csügg.

Iskolánk sajnos elkövette azt a súlyos hibát, hogy (vandálbiztos) számítógépeket telepített a folyosókra. Tanulóink ahelyett, hogy kiszellőztetnék az agyukat a szünetekben, gyakorlatilag szennyezik azt. Az iskola és a tanulás szempontjából ugyanis minden szenny, ami kizökkentheti a diákot koncentráló képességének - ha egyáltalán van neki olyan - megőrzéséből. Egy lélekcsontig hatoló rövid párbeszéd, egy durvább videó, egy szerelmi vergődésben fogant email még akár órákig is megzavarhatja a gyermek figyelmét, fegyelmét. Az agresszió mellett tehát a figyelemzavar kialakulásában látom a másik kártékony hatást.

Maga a tény, hogy az internet érdekes, izgalmas, eleve megnehezíti a tanár dolgát, akinek éppenséggel a nevező gyöktelenítését, vagy a zárvatermők jellegzetességeit kéne érdekessé tennie. A kontraszt így túl éles. Miért is figyelne oda, mikor percek kérdése, és újra várja őt a virtualitás mesés világa. Hogy versenyezhetne a koordináta geometria a Facbookkal vagy a napiszar.com-mal?! Sajnos itt tartunk. Néha már az az érzésem, hogy vannak gyerekek, akiknek az internet világa a valóság, ott élnek igazán érzelmi, közösségi és szellemi életet (az agy megmozgatásának szempontjából értve), és abból tekintenek ki időnként a virtuálisra degradált igazi valóságra.

Hiba. Nagy hiba, ha nem korlátozzuk gyermekeink internetes szokásait.

Bookmark and Share
       

A bejegyzés trackback címe:

https://agyzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr302442537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nos, én hosszú-hosszú ideig ellenálltam gyermekeim ama nyomatékos kérésének, hogy legyen itthon internet. Aztán amikor beláttam, hogy szükséges, akkor végigtelefonáltam az összes szolgáltatót, hogy olyan szolgáltatást szeretnék, amelyik időben korlátozható. Valami olyasmire gondoltam, hogy este 10 után már ne lehessen elérni, vagy hogy napi x óra, ettől-eddig. Mivel a "gyermekek" ekkor már jócskán ivarérettek voltak, és nagyjából megbeszéltünk minden erre vonatkozó dolgot, beleértve a pornót is, a tartalmat nem kívántam volna korlátozni. Csak azt szerettem volna, hogy ne tudjanak hajnalig csetelni, miegymás. Nos, egyetlen egy szolgáltató sem tudott nekem ilyen opciókat biztosítani.
Úgyhogy még egy darabig nem volt netünk, csak amikor már úgy gondoltam, elég "felnőttek" ahhoz, hogy tudják, mikor kell abbahagyni. Bejött a dolog, viszont lassan én leszek függő. :-)
Kivételesen egyetértünk, malacz. :-) Hiába, amint nem politikáról van szó...
Malacz, miért nem látom a kommenteket az előző kettőnél?
@kisa:

Freeblog hiba.
A kommentek nem vesztek el, sőt: fent mutatja is, h hány van. Legördítéskor viszont nem jelenik meg egy sem.
No lehet,hogy rinyálna sok tanuló, meg om-busman stb.. de nálunk ha vége volt az órának, volt 1 perce a kölyköknek, hogy kihúzzanak az udvarra, ha nem zuhogott az eső. Friss levegő, és mozogjanak is egy kicsit. Működött. Becsengetéskor pedig úgyis hamarabb érnek vissza mint a tanárok a tanáriból.
Egyedül a hetesek maradtak benn, ők felügyeltek arra, hogy tényleg csak a 2 ember maradjon a teremben.

A zinternetre visszatérve pedig:
káros is, meg nem is. Fizikából én rengeteg beadandó-, illetve házi dolgozatot adtam ki, ha volt valakinek kedve, akkor jegyért vállalhatott ilyeneket. Az alábbi szabályok, keretek között:
1, nem fix 5-ös járt érte, ha olyan minőségű volt a munka, karó is lehetett a vége, elvégre nem volt kötelező beadni
2, másolt dolgozat kapásból karó, netről lopni megint nem az igazi, nagy hibákért megint karó... mintha dolgozat lett volna
3, a dolgozatból 3 dologra rá fogok kérdezni, és ha kettőre nem megy a válasz, akkor ugyancsak karó, hisz másolt dogáról van szó

Eredmény:
10-ből 9 dolgozat a netről lett leguglizva és lemásolva, sok esetben az ottani helyesírási hibákkal, tárgyi tévedésekkel együtt. Hosszasan sorolhatnám... a wikipedia volt a legkedveltebb hely ahonnan loptak, de azt szerintem mindenki tudja, hogy az (sajnos) tele van hibákkal, jó pár szócikket én magam javíttattam ki (pl. tökéletes számok). Alig találkoztam olyan dolgozattal, akin látszott, hogy utánaolvasott, és utána saját gondolatait, saját szavaival írja le.

Tanulság:
Volt olyan osztály, ahol 20-an beadták, eredménye 20db 1-es. Csillagászat volt a témakör. A referencia kérdésem a következő volt: szinte minden ember dolgozatában ott volt a CSE. Az ki fia borja?
SENKI nem tudta! Ez azért is siralmas, mert a wikin ha egy cikkben ez van írva, akkor azonnal van hozzá link, hogy micsoda.. szóval abszolút nulla volt az eredmény :( Senki sem azért csinálta a dolgozatot, hogy tanuljon, profitáljon belőle és még jó jegy is jár érte, hanem elbliccelje az egészet és kapjon egy 5-öst.

Utóirat:
Én személy szerint rengeteg dolgot tanultam és folyamatosan tanulok is az internetet használva, játszok is rajta, kapcsolatot tartok emberekkel. De: én tudom hol a határ, a gyerekeknek ha nem mondja meg senki akkor nem is fogja tudni, illetve a másik, ami a felnőttekre is igaz: ha valaki a géphez menekül, mint a posztban lévő "anya".. akinek nyűg volt a gyerek, a bezártság, és még ki tudja mi minden.. Azok elvesztik az ítélőképességüket.

És kisa:
A munkatársaimnál nem szolgáltatóval lett megoldva, az nálunk egyértelműen a legolcsóbb... windows beállításokkal is megoldható az általad elérni kívánt gyerekzár :)
@Én is akarok kommentelni: Nos, erről nem tudtam, ráadásul a kölkök a mai napig jobbak nálam PC-ügyben. Szerencsére a dolog már nem aktuális, mert kinőttek abból a korból.
Az internet szerintem ugyanolyan, mint a tévé. Lehet nagyon hasznos és nagyon-nagyon káros. Mindkettő használatára meg kell tanítani a gyereket. Persze a legtöbb szülő kifejezetten örül, ha a kölök a TV/számítógép előtt ül: addig sincs vele gond.
Nem tudom, hogy hányadik generáció nő fel már úgy, hogy nincs előttük + példa a gyereknevelésről, mert a gyerek, az olyan, hogy nevelés nélkül is felnő, csak hát nem mégse mindegy, milyen felnőtt lesz belőle.
És erre még csak azt se lehet mondani, hogy a mindenkori kormányok hibája, egyszerűen nem tudom, mit lehetne tenni ez ügyben, talán jogosítványhoz kötni a gyerekvállalást (is)?
Malacz olvastad a tanárok fizetésére vonatkozó tervezetet? Én csak alsó hangon számolgattam a hozzáférhető számok tükrében... ez ÉVI kb. 200 mrd kiadás lenne, ennyivel dobódna meg a bérköltsége a tanároknak. Ezt mégis miből és honnan kívánják szerinted előteremteni? Majd a felpörgő 7% növekedést produkáló gazdaságból? Ráadásul már 2012-ben elindulna a dolog... uhhh
Bocsi, de nincs időm érdemben, majd csak este, de addig is egy kis olvasnivaló, amely kapcsolódik ahhoz, hogyan keveredik a virtualitás a valósággal, azaz egy netre feltelepítendő videó kedvéért miféle durvaságokra képesek a fiatalkorúak.

www.borsonline.hu/news.php?op&hid=35761

(Durva képpel, 18+)
@kisa:

Sztem jól csináltad, bár nyilván iszonyú nehéz ellenállni!

@Én is akarok kommentelni:

"De: én tudom hol a határ, a gyerekeknek ha nem mondja meg senki akkor nem is fogja tudni, illetve a másik, ami a felnőttekre is igaz: ha valaki a géphez menekül, mint a posztban lévő "anya".. akinek nyűg volt a gyerek, a bezártság, és még ki tudja mi minden.. Azok elvesztik az ítélőképességüket."

Ezek tökéletes mondatok, nem tudok velük vitatkozni.

A korlátok nélküli internet csak felnőtt személynek való. Annak is csak akkor, ha egyébként van normális élete, mert ha nincs, az abnormálist még olyanabbá teszi.

(Én is befürödtem még régebben a házi dolgozatokkal. Senki nem vette a fáradtságot az önálló munkára, ami minimum az ollózás, meg hogy értem azt, amit beadok. Én nem értékeltem.)
@Én is akarok kommentelni:

Nyugtával, nyugtával....

Nem is az a baj, h honnan, hanem, h mit kérnek cserébe, vagy hogy mivel differenciálnak. Hallottam például olyat, h a tudományos fokozatok sokat fognak jelenteni.

Ez gáz, mert rohadtul független a tudományos fokozat a tudás átadásának képességétől, vagyis attól, h milyen jó tanár vagy. Nem arra fog hajtani a tanár, h minél jobban tanítson; h a főnökei, a szülők és a gyerekek minél elégedettebbek legyenek vele, hanem a tudományos fokozatra. A többiek meg szopnak miatta a helyettesítésekkel, mikor ő éppen tanulni járogat a nagyobb fokozatért.
@malacz69 rettegéselemző:
Nos, én inkább azt is elolvasnám valahol, hogy onnan lesz erre évi 200 mrd... ugyanis ez a tervezet megint egy újabb 50%-os emelés, van akinek még több
Újabb érdekesség.. tegnap volt talán a híradóban? Nem tudom:
A több iskolai kísérletre összesen évi 1,5(!) Mrd forintot kértek a tanárok, hogy a kémia és fizika tantárgyakból sokkal több kísérletet lehessen végezni a tanórákon. Erre a szakállamtitkárságon közölték, hogy nincs ennyi pénz.
És akkor most nézzük meg megint, hogy évi 1,5 Mrd nincs, de 200 Mrd van.
Értem?
@Én is akarok kommentelni: A debreceni stadionra adott pénz majdnem 7 évig fedezné a kísérleteket.
Tudom, a foci fontosabb.
Tudom, demagóg vagyok...