Főoldalra

utolsó 3 hsz

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • Corry: @VIC20: Csatlakozom. Volna tényleg mondóka, mert gyakorlatilag minden össze lett zagyválva, néha... (2013.09.11. 19:20) Tényleg kevés?
  • VIC20: Hát, akkor béke poraidra, Malacz. Jó volt olvasgatni az írásaidat. :( (2013.07.23. 10:00) Tényleg kevés?
  • Utolsó 20

Naptár

december 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Eddigi posztok

Agyzaj

Szeretek tanítani...
Néha öröm, néha kín, és valamikor egyszerűen csak vicces... Az iskola a storyk kifogyhatatlan tárháza, az oktatás pedig mindig van annyira nyavalyás, hogy vitatémát adjon. Szóval ez egy tematikus blog a tanárságról, a tanításról.

facebook

dinamika

Friss topikok

  • picur3ka: Gyere elo, malacz! Hat igen, csak az oktatas maga egy nagy tema lenne. Nyilvan, ahogy a XX. szaz... (2013.10.17. 01:27) Tényleg kevés?
  • malacz rezignált: @aDingo: :))) Személyeskedő logikája, amivel győztesnek hozza ki magát, remek hangulatba hozott.... (2013.05.14. 09:38) Játszani is engedd!
  • latin szerelő: Másképpen megoldva: Két idő van: a "most" és a "régen". Most András X éves, Béla (70-X) éves Rége... (2013.02.08. 15:59) Törd a fejed! 3.
  • Én is akarok kommentelni: @malacz69 rezignált: Nocsak! Végre valami előrelépés, hogy a jogászok sem fizetnek ha itthon mara... (2013.01.03. 06:16) Orvosképzés, ahogy én csinálnám
  • Netuddki.: @malacz69 rezignált: Baromság! Nyilvánosság, átláthatóság, nyomon követhetőség, személyi felelőssé... (2012.07.31. 12:14) Kettő az egyben: pazarlás és pénzhiány

szavazás;-)

Malacka jó fej blogger?
Hát persze, tök fej!
Óóó igen, igen-igen!
Faja fickó, yesss!
Oui, oui, oui, oui.
Miazhogynagyonis!
  

Nem eszik olyan forrón, de azért...

2010.02.09. 21:33 | malacz rezignált | 20 komment

Címkék: tanár oktatáspolitika presztízs

Mielőtt a lényegre térnék, egy tegnapi történetet osztanék meg a kedves Olvasóval:
Éppen az 1/X függvényt tanítottam édesdrága 9-dikeseimnek, és próbáltam velük megértetni, hogyan kell értelmezni a grafikont, midőn az X-et növeljük: "a görbe nem kunkorodik vissza, hanem végtelenül megközelíti a nullát, ám sohasem éri el azt". Mire egy hang:
"Milyen romantikus"

Nos, korántsem kelt ilyen romantikus képzeteket a tény, miszerint a választási kampány elérte az oktatásügyet is. Kezdődött azzal, hogy Sió László, volt politikai államtitkár, a Fidesz oktatási szakértője szerint el kell bocsátani azokat a pedagógusokat, akik nem felelnek meg annak az új minősítési rendszernek, amelyet kormányra kerülése esetén a Fidesz vezetne be. A Fidesz oktatási kabinetjének vezetője a Népszavának azt is mondta, hogy olyan külső tanfelügyeletre van szükség, amely a minősítési rendszerrel kiegészülve hatékonyan értékeli az oktatók felkészültségét. 

A szocik vinnyogó kórusa alig csapott le a témára, a Fidesz szóvivője, Cser-Palkovics András már rögvest tett egy bizonytalan elhatárolódást: "Sió László oktatási szakértő a magánvéleményét közölte a csütörtöki Népszavában, az általa elmondottak nem tekintendők a Fidesz hivatalos álláspontjának". Valljuk be, ez simán értelmezhető úgy is, hogy ami ma még csak "magánvélemény", az holnap már a Fidesz hivatalos álláspontja. Ha eljön a cselekvéskényszer, eljön az igazság pillanata is.

A folytatásban Orbán következett, aki Süveges firtató kérdésére kb. annyit mondott, hogy az minden munkahelyen úgy van, hogy aki nem alkalmas az adott feladatra, azt el kell küldeni. Még hozzátette, más munkát kell adni az ilyen embereknek, mert családjuk van, és azt el kell tartani. 2 in 1, humánus és kemény egyben.

Ám ma eljött a nap, amikor Sió László szellemi magányossága véget ért. Hoffmann Rózsa, a KDNP szakpolitikusa fullosan bevállalta kollégája dögös mondandóját:

 „A pedagógusok munkáját szakemberek kívülről, objektívan ellenőrzik. Segítő, fejlesztő szándékkal, de ebben az is benne van, hogy az a pedagógus, aki nem képes fejlődni, aki nem képes a munkáját magas színvonalon végezni, attól a szakmának meg kell válnia.”

Cuki. Nem a főgonosz Fidesz, hanem a tőle agysebészi ügyességgel sem elválasztható kereszténydemokraták vállalták fel a tutit. Veszélyes ám ujjat húzni a pedagógusokkal: befolyásos réteg, és sosem kötődtek annyira a jobboldalhoz, mint más értelmiségi rétegek. Ráadásul ez a megfogalmazás bizony alkalmat adhat támadásokra. Magam sem értek egyet vele maradéktalanul.

Mert odáig maximális riszpekt, hogy húzzon el a szakmából a dilettáns, az alkalmatlan, de itt többről van szó: "magas színvonalat" és folyamatos "fejlődést" várna el Hoffmann.

Az alkalmasságnál jóval erősebb kritérium a magas színvonal, és ennek eldöntése meglehetősen sok vitára adhat alkalmat. Hány óralátogatásból után mondanak ki egy végítéletet? Kik lesznek azok a külső szakértők? Kivehetik-e az iskola kezéből a döntést? És így tovább, és így tovább...

Tartok tőle, megint kirakatórákat gyárthatunk, illetve idétlen szempontoknak kell majd megfelelnünk. A helyzet az, hogy már eddig is megtehette az iskola vezetője, hogy megfelelő intézkedések után eltávolítsa a nem odavaló tanárt. Ám a szakma ismét lecsengő ágban van, az anyagi és erkölcsi megbecsülés hanyatlása miatt egyre kevesebb fiatal akar tanár lenni. A keretek szigorodása csak akkor nem okoz majd pedagógus hiányt, ha társítanak hozzá megfelelő anyagi megbecsülést is. Van erre most keret?

A "fejlődés" szót meg végképp nem tudom értelmezni. Miért kéne fejlődnie annak, aki már most is kimagasló szinten tanít? Lehet, hogy "nem képes fejlődni", ám így is messze a legjobbak közé tartozik. Mielőtt valaki félreértené, leszögezem: az alkalmazkodást, az új technikai metódusok (pl. elektronikus napló) elsajátítását, a változó gyermeklelkekhez való rugalmas viszonyulást én nem úgy élem meg, hogy akkor most fejlődtem, jobb tanár lettem. Egyszerűen egy meglévő kompetenciám másképp hasznosítom. Mondom: ez szimpla alkalmazkodás. 

Szóval, álljon már meg a menet: ne öntsük ki a fürdővízzel a babát! Az alkalmatlanokat kinyomni nem kár, de aki jó, aki kiváló, azt hagyjuk már békén, plíííz! Ne kényszerítsünk kitűnő pedagógusokat mindenféle haszontalan továbbképzésekre csak azért, hogy papírjuk legyen arról, miszerint ők bizony fejlődtek, ők még mindig képesek megújulni. A tanfelügyelői rendszer visszaállítása helyett pedig bízzuk az iskola vezetőire, hogyan határozzák meg a számukra alkalmas pedagógusok körét.

A magam részéről úgy gondolom, hogy megfelelő elégedettségi mérésekkel kiszűrhetők azok, akiknek távozniuk kéne. Akivel elégedettek a gyerekek, a szülők és az iskola vezetése is, azt nem kéne zaklatni. Hagyjuk koncentrálni a munkájára, a gyerekekkel való minél személyesebb, jobb viszony kialakítására.

Bookmark and Share
       

A bejegyzés trackback címe:

https://agyzaj.blog.hu/api/trackback/id/tr111743758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó, hát a kampány már csak olyan, hogy az egyik benyög valamit a másik cáfolja még akkor is ha az elsőnek igaza volt. ezért van az, hogy én leültem magammal szemben 1 pohár bor mellé és eldöntöttem kikre szavazok és most már az se érdekel mit mondanak.

De az oktatás más az a szívügyem, mert tudom, hogy a jövőt határozza meg van egypár gyermekem is meg én is átéreztem régebben a dolgokat, mint tanárféleség.

Én most jó megoldást a tanárok szűrésére nem tudnék adni, de ezzel meg az a bajom, hogy egy kiragadott dolog és ha tfh (tegyük fel, hogy) csupa jó tanár lenne ebben a kis országban akkor senem lenne jó az oktatás, csak ettől. Számos más dolog is kéne, pl. a gyermeket érdekelje a tananyag, vagy realistábban fogalmazva legyen olyan 10%-nyi gyerek akit érdekel a tananyag.

Egy biztos, az elégedettségi méréssel, mint tanár minősítő mércével én igen csínján bánnék, mert ugyanoda lukadnánk ki, mint a kertévék a legtöbb nézőt vonzó műsoraikkal. A Maunika sóra gondolok, remélem sokan egyetértünk, hogy még a kertévéken vannak ennél színvonalasabb műsorok.
@Corry:

Önmagában a tanulói elégedettségmérés valóban hozhat ki néha fura eredményt (bár sztem, ha jól vannak összeállítva a kérdések, ritka a tévedés), de ha mellétesszük a szülői, és főleg a közvetlen vezetőknél eszközölt elégedettségi mérést, akkor már nem igazán lehet hiba.

(Egyébként nálunk több évig ment a tanulói elégedettségi mérés. Vsz jók voltak a kérdések ( én csináltam, he-he;-]]), és nem tudok róla, h nagyobb tévedések jöttek volna ki. Persze titkosan ment, de aki abban jól szerepelt, az tényleg jó is volt. Ők kaptak valamiféle jutalmat, onnan tudom. Azt persze nem tudom, h kik szerepeltek le, és volt-e olyan, aki igaztalanul.)

Üdv.
Szia Malac!

Figyelj oda arra a gyerkőcre, aki beszúrta azt a megjegyzést (Milyen romantikus!), szerintem klasszis, akkor is, ha esetleg kettes matematiból.

Remélem a borsodi és szabolcsi kisebb települések iskoláiban kezdik a 'segítő, fejlesztőszándékú' látogatásokat, ahol a tanulók társadalmi helyzete kellő mértékű szóródást mutat, és már akkor is sikeresnek és eredményesnek mondható egy tanóra megtartása, ha 2 napon belül nem verik szarrá a tanarat, valamint az indokolatlan hiányzások aránya nem éri el a 10 %-ot.
A dolog ott kezdődik, hogy nincs erkölcsi alapja egyik pártnak, kormánynak se pofázni bármilyen színvonalról, amikor a hugyér'-szarér' gályázik a közalkalmazott, jelen esetben a tanár.
Hogy színvonalat követelhessenek, előbb színvonalat kéne teremteniük!

S pedig :
1. visszaállítani a tanári szakma becsületét, mind erkölcsi, mind anyagi értelemben, ergo _vonzóvá tenni_ a pályát!
2. Ha fenti teljesült, a jelöltek alkalmasságára ne laskaszűrőt, hanem liszt szitát vessenek be, ahol csak a java fog fennakadni!
Ez lenne az első kontrolling.
3.
Önfejlesztésre valódi lehetőséget biztosítani, kellő szabadidő mellérendelésével.
Jelen helyzetben, amikor tanárok tucatját rúgták ki, ugyan hogy képzelik?!
Helyettesítgetésekkel? Aminek közös, tanár-diák szívás a vége?
Vagy a hétvégi pihenőnapokon való továbbképzéssel?
Ilyenről is hallottam.

Aki x év után is alkalmatlan, annak persze triplájára is emelhetik a fizetését, akkor is az marad. Nyilván meg kell vizsgálni a kár/haszon hányadost, és ha úgy adódik, a maradék kínálatból választani egy új, de bizonytalan jelöltet...
Mert garanciák Mo.-on, aztán erre sincsenek!
"Akivel elégedettek a gyerekek, a szülők és az iskola vezetése is, azt nem kéne zaklatni."

vannak tantárgyak és iskolák, ahol azzal elégedett a gyerek, aki nem tanít neki semmit, de eljópofizza az órákat, azzal elégedett a szülő, hogy mindegy milyen tudásra, de 4-est, 5-öst hozzon haza a gyerek az iskolából és azzal elégedett a vezetés, aki jól tud segget nyalni.

az elégedettség-mérés önmagában nem mérvadó, nem szakmai kontroll. ez utóbbi valóban kívánatos, még ha riasztónak hangzik is.
egyszerűen azért, mert vannak olyan iskolák, ahol nem úgy működnek a dolgok, ahogyan működniük kellene.
@_drc_: + Corry

"azzal elégedett a gyerek, aki nem tanít neki semmit, de eljópofizza az órákat"

Ez akkor lenne igaz, ha a kérdéssor rossz!
Az én kérdéssoromban 9 kérdés volt, és ebből 3 esetben is lebukott az, aki ilyen módon tartja az óráit. Ugyanis volt kérdés
- az órai fegyelemre vonatkozóan,
- az órán elvégzett munka mennyiségére vonatkozóan,
- a számonkérés gyakoriságára vonatkozóan.

Egyébként ne higgyétek, h a gyerekek azt tartják jó tanárnak, aki nem csinál semmit, csak eljópofizza. Még akkor sem, ha a tárgya nem fontos.

Ilyenkor nagyon szórni szoktak az eredményei (túl azon, h a fenti három kérdésben ez eleve kibukik), ugyanis az igényes diákok lepontozzák.

Lényeg a lényetek: ha jó a kérdéssor, és jók a mérés feltételei (objektív, nyugodt körülmények) nem olyan könnyű jól kijönni belőle a lógósoknak.

Ráadásul a lógósakról hamar elterjed, h nem dolgoznak rendesen, és ez villámgyorsan a főnökök fülébe is eljut. Innentől kezdve pedig a főnöki elégedettség mérésen rosszul szerepelnek.

És még valami. a jó tanárság leginkább az órán dől el. Ám ezt egy-egy óra meglátogatásával nem lehet egyértelműen eldönteni <--- Kirakat órák miatt!

Üdv.
@hölgyválasz:

Egyetértek. Egyébként ezt az egész kérdést nem részenként kéne megoldani, hanem egészben. Ez az egyik legfontosabb kérdés az egész országban.
no és mi a helyzet ha gyenge kezű a vezető, ráadásul vannak (szakmailag gyenge) lieblingjei?
(a példa kedvéért tételezzük fel azt is, hogy adott helyen a szakszervezet sincs az érdekérvényesítés magaslatán.)
Azért nem vetném el óralátogatást a kirakat órák miatt, két régi saját élmény(1986-ból ): 7. éve tanítottam , új iskola, régóta ismert igazgató ( ált iskolai igazgatóm volt) egy héten át , mind a 18 órámra elkisért, az után beszélgettünk, dicsérte amit dicséretére érdemes volt, nem szólt arról mi nem tetszett neki , de ki következtethettem, az Ő igazgatósága alatt a műszaki igh. és a munkaközösségvezető is úgy volt többször is órát látogatni, hogy a szünetben mellém csapódott és jött velem, nem vártak és nem kaptak kirakat órát, ha dolgozatot írattam azt is végig ülték,kibírták, ők is és a diákok is. A füzetekben követhető a munka ( na nem minden füzetben , de van rendesen dolgozó diák is). Az is igaz , hogy a tanítás megkezdése elött megismertettek a helyi szokásokkal, a formai és egyébkövedendőnek tartott szabályokkal-elvárásokkal.
Ez persze plusz munka, sok munkával és időt igényel a vezetőségtől, egyszerűbb egy A4-es lapon elégedettséget mérni
@hölgyválasz:

Beszéltem valakivel, aki elmondta: hosszútávon gondolkodnak, ez nem fog máról holnapra menni. Vannak külföldi minták, és valóban akkor lehet csak működőképes a történet, ha mind anyagilag, mind erkölcsileg megbecsülik annyira a tancikat, h egy megüresedő helyre legalább 2-3 jelentkező jusson, és akkor lehet szelektálni. Egyelőre úgy néz ki, h a pálya a hiány felé halad: lassan alig lesz fizika, matek, kémia tanár, ha kiöregednek a mai 40-es, 50-esek. Hiány esetén pedig nem lehet finnyáskodni. Szegény ember vízzel főz.

@_drc_:

Jó helyen tapogatsz, mert az igazgató kiválasztásnál több buktató van:
1. néha a politikai szempont dönt;
2. a pályázat elbírálásánál ritkán, vagy egyáltalán nem nézik, h az illető tanárként milyen, ezért simán igazgatók olyanok, akik tképpen bukott tanárok,
3. sajnos, mivel a testületnek a szava számít, ők meg annak örülnek jobban; ha felettük egy "humánus, joviális" ember osztja a lapokat, ritkán kerül kemény kézbe egy-egy iskola. Ha pedig mégis, akkor súlyos feszkók alakulnak ki a testületben;
4. az igazgató is könnyebben válna meg egy kollégától, ha biztosan tudná, h az nem kerül az utcára munkanélkülinek. Erről beszélt Orbán is, h az alkalmatlanokat úgy kell kirúgni, h legyen nekik máshol, más beosztásban munka. Ne az utcára kerüljenek a katedráról.

@IZs:

Ezt kéne vsz most is, de azóta jelentősen, sokszorosára nőtt az adminisztráció, az igazgatók és vezetők annyira leterheltek a sok felesleges és túlbonyolított papírmunkával, h nem jutna ilyesmire idejük. Pedig jó lenne, nagyon jó lenne. Ma egy kezdő mellé senki nem áll oda, a kollégáktól csipeget el ezt-azt, ha sikerül bizalmas, jó viszonyba kerülnie néhánnyal.

Tudod, néha visszasírom azt a nyugalmas iskolai hangulatot, amely volt úgy nagyjából 93-96 között. Sokkal több időm, energiám és idegrendszerem jutott a gyerekekre. Az én 20 évemben talán azokban az években volt legjobb tanárnak lenni...
@malacz69【ツ】nemigazországi hisztidetektor, 59cm:

Kedves Malac!

"_h az alkalmatlanokat úgy kell kirúgni, h legyen nekik máshol, más beosztásban munka. Ne az utcára kerüljenek a katedráról.-"

Válasszuk csak ketté a dolgot. Legyen a foglalkoztatáspolitika feladata a kirugás következményét kezelni.

Az nem működőképes elképzelés, hogy az esztergályost, a sofőrt ki lehet tenni az utcára, az alkalmatlan tanarat meg nem, mer' izéééé....Már miért is ne?! Ki velük a francba.
Ellenben az elismerem, súlyos probléma az alkalmatlanság megállapítása, és a szakmai kompetencia könnyen átfordulhat egy önkényes, netán politikai, vagy személyes hadjáratba.

Az alkalmatlanokat a képzés során kell kiszűrni, és eltanácsolni a pályáról. A már "tévesen praktizálókkal" meg nem hiszem, hogy kivételezettként kellene bánni, hiszen jelentős szerepük van a tanári kar lejáratásában, és az igazán klasszis tanarak 'kikészítésében", a gyerekekről már nem is szólva.

Erősen elfogult vagyok ebben a kérdésben, két helyen is dolgoztam velük, elárulom: a többségük ott is alkalmatlan volt s azóta is ejtőernyőzgetnek a papírjaikra hivatkozva. Az alappal volt a baj, kurva nagy volt az arc, és elképesztően apró az agy, a munkánál pedig úgy helyezkedtek, hogy lehetőleg a sor végére kerülve nekik ne jusson, de abban elsők voltak, hogy mindenki másnak mit kellene csinálni, és hogyan kellene hozzájuk igazodni. Nem mind, de a többség ilyen volt. Ja, ezekre még egy fontos jellemző: fölfele nyalni, lefele taposni.

Szóval az alkalmatlanokat nyugodtan lehet kizavarni az utcára. A pitsába velük, az igazi óvónőket, tanítókat, tanarakat pedig faszályosan megfizetni, hogy ne legyenek filléres gondjaik, ne kelljen 77 különórát vállalniuk.

Aztán, ha eljut odáig a társadalom, hogy a racionalizálás, automatizálás következtében feleslegessé vált asztalost, kőművest, operátort, cipőfelsőrész készítőt sem hagyják magára, hanem az ő foglalkoztatásuk is kiemelt projekt lesz, akkor értelemszerűen a kihajintott alkalmatlan tancik is a projekt részesei lehetnek. Merthogy ne feledjük, az alkalmatlan tancik károkozók, csak ennek az eredménye később, az általuk oktatott gyerkőcök későbbi sorsának alakulásakor lehet lemérni, vagy tetten érni felnőtt korban. És ami külön finomság: jobbára ezek az alkalmatlanok, a tanari társadalom szennyei, nemhogy lenézik, hanem meg is vetik ezeket a félretanított és félrenevelt felnőtteket.

Na. ...de azért a máglyához nem gyűjtöm a rőzsét.

Üdv. j.
@malacz69【ツ】nemigazországi hisztidetektor, 59cm:

Szia Kedves Malac!

Ez jó. lesz még ebből reggel is. Vagy valamelyik:-)
@jaegtoer:

Na, elmondom, miért van az államnak nagyobb felelőssége a tanárok kirúgásánál.

Először is az úgy van, h az állam kiképezte ezeket az embereket tanárnak. Diplomát adott a kezükbe. Ezért őket abba a hitbe ejtette, h alkalmasak. Valami olyasmi ez, mintha te képeznél esztergályost, munkahelyed is lenne neki, de azt mondanád: alkalmatlan vagy. No de mester, akkor hogy juthattam el magánál a papíromig? Ez tehát először.

"Felelős vagy azért, akit megszelídítettél"

És itt jön be, amit te is és sokan mások is feszegetnek: jó lenne már a képzéskor kiszűrni azt, aki alkalmatlan. Még az egyetemen is volna mód átirányítani más szakra, ha már az első évben bebizonyosodna valamilyen tantárgy keretében, h ebből aztán nem lesz ügyes tanci.

Másodszor szögezzük le, közalkalmazottnak lenni más, mint a magánszférában dolgozni. Ugyanis ugyanaz az elvont személy foglalkoztat, aki másfelől a foglalkoztatási politikát is irányítja. Az állam nem egy kapitalista magántulajdonos, vagy részvényes, akinek legfőbb feladata a haszonszerzés, hanem olyan munkáltató, aki egyúttal a munkavállaló családi életéért, gyermekeinek létbiztonságáért is felel valamilyen mértékben.

Nem, nem a személy elsődleges felelősségét vitatom el a saját sorsa felett, hanem azt akarom érzékeltetni, mennyiben más egy tanár helyzete, mint egy esztergályosé, de természetesen abban nincs vitám, h az alkalmatlant el kell távolítani. A hogyanja azonban nem mindegy.

Még valami, amit újra fontosnak tartok hangsúlyozni: Hoffmann R. nem az alkalmatlanok kirúgásáról beszél, hanem azokról, "aki nem képes fejlődni, aki nem képes a munkáját magas színvonalon végezni". A magas színvonal és az alkalmatlanság között bőven vannak még becsületes iparosok. És mondom, kérdem: miért lenne fejlődéskényszer akkor, ha eleve nagyon magas a színvonal?

Szóval, itt kérem Hoffmann úrhölgy jelentősen túllép a Fidesz általam ismert álláspontján. De lehet, h csak lelkesedésében pontatlanul fogalmazott.

Üdv.
Kedves Malacz!
A kutyus mindjárt az első mondatnál van elásva, itt:

"_Na, elmondom, miért van az államnak nagyobb felelőssége a tanárok kirúgásánál._"

Elismerve, azt, hogy a tanarak egy stratégiai ágazat harcosai, s egyben alanyai, ez a tőled idézett mondat, máris egy káros megközelítés. Ezért furakodhattak be a tanarak közé az alkalmatlanok és a kártevők. Alkalmasint meghúzzák magukat, majd kiismerve a viszonyokat elkezdik rohasztani először a gyümölcsöket, s aztán az egész fát tönkreteszik.

A politikai indíttatású "tisztogatás" persze katasztrófa, de az mindenütt az.

Először az orvosokkal kivételezünk, aztán a tanarakkal, aztán a politikusokkal.

Aztán csodálkozunk, hogy a betegben marad a szike, a törlő, a kesztyű, és nincs nővér az intenzíven, nem ér oda a mentő, aztán az isiben először matektanár nincs, aztán a kémiára, fizikára is lasszóval kell fogni, s közéletben a politikusok meg a mentelmi jog mögé bújva játszanak keresztapát, akarom mondani nyakófikát. És lehet sorolni akár órákon keresztül.
Szóval nem kivételt, kivételeket kell teremteni, hanem tiszta, átlátható 'játékszabályokat'.

Üdv.

j.
@jaegtoer:

Kedves Jaegem!

Én megindikoltam, h miért gondolom úgy, ahogy.

Ám attól, h egy rendszerrel, vagy egy lojális hozzáállással vissza lehet élni, attól még nem feltétlenül a rendszer rossz. Lehet, h csak a visszaélőket kell kiiktatni a folyamatból.

-------------------------------------- Más:
Egy kapcsolódó hír:

"A frakció hétfői zárt ülésén a leendő kormányról, a közös ügyekről beszélt a pártelnök.
A Fidesz politikusainak a párt programjának és kommunikációs stratégiájának megfelelő központi üzeneteket kell elmondaniuk nyilvános szerepléseiken a választásokig hátralévő időszakban. Orbán kijelentette, a kampányban nincs magánvélemény, nincs kibeszélés. Ha nyilatkoznak, akkor „az irányról beszéljenek”, „részletekbe ne bonyolódjanak”, mert ez később magyarázkodásra, támadásra adhat okot "
@malacz69【ツ】nemigazországi hisztidetektor, 54cm:

O.K. Kedves Malacom! Értem. De a renccer akkor jó, ha kiveti a selejtet magából.

Képzeld el, olyanok kezdik megállapítani azt, hogy ki fejlődőképes, és ki izél magas színvonalon, akik beejtőernyőztek a "jóba" mert élesben megbuktak a katedrán, és nem tették az utcára őket.

... ezt itt nem tudjuk megbeszélni, az is biztos. De! ha basztatnak csak szójjá, mék röfögni, böfögni...

üdv.

j.
ÚJ HÍR AZ OKTATÁSI TERVEKRŐL:

Ha a Fidesz kormányra kerül, visszaállítja az osztályismétlés lehetőségét, és arra is engedélyt ad, hogy az iskolák eltanácsolhassák az intézményből a többieket bántalmazó vagy társait a tanulásban súlyosan akadályozó diákokat - írta keddi számában a Magyar Nemzet.

A napilapnak nyilatkozó Pósán László, a Fidesz oktatáspolitikusa azt mondta: a kisdiákok egy része súlyos hátrányokkal, alapvető ismeretek nélkül, minimális szókinccsel érkezik az iskolába, ezért nekik több időre lenne szükségük az alapismeretek elsajátításához. Az ő érdekeiket az szolgálná, hogy megint osztályismétlésre lennének kötelezhetők, mert ötödik osztályra hátrányaik megsokszorozódnak, behozhatatlanná válnak.

A szakpolitikus szólt arról is, hogy nem jelent megoldást az iskolai erőszakkal szemben a jelenlegi törvényi szabályozás, amely csak úgy engedi "kirúgni" a tanár- és diákverő gyereket az iskolából, ha az igazgató keres neki másik iskolát.

Hozzátette: ez csak arra jó, hogy az oktatási intézmények egymás között cserélgetik a kezelhetetlen gyerekeket. Közölte: ha pártja kormányra kerül, lehetővé teszi, hogy az iskola mindenféle egyéb kötelezettség nélkül eltanácsolhassa a problémás tanulót és a szülők dolga lenne új iskolát keresni.
@malacz69 nemigazországi hisztidetektor【ツ】, 39cm:

Tulajdonképpen a normális viszonyokat fogják visszaállítani.